پیست اسکی آلوارس کجاست؟ | امکانات | بهترین زمان + نکات بازدید

1402-05-20
0 دیدگاه
اسکی کردن در پیست اسکی آلوارس 54265263

پیست‌های اسکی مدرن و مجهزی در کشور وجود دارند که تجربه‌ای بی‌بدیل از فعالیت‌های زمستانی را برای علاقه‌مندان به این ورزش فراهم می‌کنند. از این پیست‌ها، پیست اسکی آلوارس شاید در رده‌ی بهترین پیست‌های ایران قرار نگیرد؛ اما بدون شک، یک سفر به آن می‌تواند تجربه‌ای به یادماندنی از دیدنی‌های سرعین باشد. این سفر، یکی از خاطرات لذت‌بخش از فعالیت‌های اسکی را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد.
دوری از شلوغی و ازدحام شهر، سفر به آغوش طبیعت و اشتراک‌گذاری لحظات با مردم مهمان‌نواز و گرم‌دل روستای آلوارس، تجربه‌ای بی‌نظیر و فراموش‌نشدنی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

پیست اسکی آلوارس 54634536
پست اسکی آلوارس، از جاهای دیدنی اردبیل

پیست اسکی آلوارس کجاست؟ | مسیر دسترسی به پیست اسکی آلوارس

پیست اسکی مهرگان آلوارس، یکی از جاذبه‌های گردشگری اردبیل، در فاصله ۱۲ کیلومتری از روستای آلوارس و ۲۴ کیلومتری از مرکز سرعین واقع شده است. ارتفاع آن که به ۳,۲۰۰ متر از سطح دریا می‌رسد، باعث می‌شود که این پیست در فصول پاییز و زمستان به‌طور مداوم با برف پوشیده شده و از شش تا هشت ماه در طول سال قابل استفاده باشد. این پیست اسکی در سال ۱۳۸۴ به بهره‌برداری رسیده است.

پیست اسکی مهرگان آلوارس به عنوان بزرگ‌ترین پیست اسکی ایران شناخته می‌شود، اما ویژگی‌های ویژه‌ای دارد که آن را از سایرین متمایز می‌کند. این تمایز نه از امکانات اسکی بلکه از موقعیت جغرافیایی آن نشأت می‌گیرد. پیست اسکی آلوارس در دامنه‌های بلند سبلان و در نزدیکی روستای آلوارس قرار دارد. این روستا که از زمان‌های گذشته جزو مکان‌های دیدنی منطقه به شمار می‌آمده، پیشتر به عنوان ییلاق شاهسون‌ها شناخته می‌شده است.

مسیر دسترسی به پیست اسکی آلوارس: برای رفتن به پیست اسکی آلوارس، از سرعین به سمت شمال غرب از بزرگراه شهید بنامعلی محمدزاده بهره ببرید. سپس وارد جاده‌ای شوید که به روستای آلوارس می‌رسد و با طی کردن مسافت ۳۰ کیلومتری از آنجا به مقصد خود برسید.

  • آدرس پیست اسکی آلوارس: استان اردبيل، ١٢ كيلومتری روستای آلوارس و ۳۰ کیلومتری سرعین
  • ساعت فعالیت پیست اسکی آلوارس: همه‌روزه  ۹:۰۰ تا ۱۶:۰۰
  • تلفن پیست اسکی آلوارس۰۴۵۳۳۷۵۰۷۷۸
لوکیشن پیست اسکی آلوارس 5452415
برای دسترسی به آدرس پیست اسکی آلوارس روی نقشه کلیک کنید

امکانات پیست اسکی آلوارس

مجموعه تفریحی و ورزشی آلوارس، علاوه بر پیست اسکی، دارای امکانات متنوعی همچون بالابر، تله‌سیژ، غرفه‌های فروش صنایع دستی، رستوران، کافی‌شاپ و زمین بازی می‌باشد. گردشگران قادرند تجهیزات مورد نیاز برای اسکی را به صورت کرایه‌ای دریافت کنند. علاوه بر این، در حوالی این پیست چشمه‌های آبگرم نیز وجود دارد که به امکانات منحصربه‌فرد منطقه اضافه می‌کند. اگرچه آلوارس به عنوان بزرگ‌ترین پیست اسکی ایران شناخته می‌شود، اما از لحاظ امکانات بهبود و به‌روزرسانی نیاز دارد.

امکانات پیست اسکی آلوارس: بالابر، تله‌سیژ، غرفه‌های فروش صنایع دستی، رستوران، کافی‌شاپ و زمین بازی

تله سیژ در پیست اسکی آلوارس 51351
تله‌سیژ پیست اسکی آلوارس، دسترسی آسان و لذت‌بخش به اسکی

بهترین زمان بازدید از پیست اسکی آلوارس

امکان بازدید از پیست اسکی آلوارس در فصل‌های پاییز، زمستان و بهار وجود دارد. در این فصول، بارش‌های فراوان منطقه و آب‌وهوای سرد، منجر به تشکیل برف در ماه‌های مختلف سال می‌شود. حتی در فصل تابستان، با وجود آبگرفتگی برف‌ها، طبیعت سرسبز و جاری بودن جویبارها باعث جذابیت گردشگری در این منطقه می‌شود.

بهترین زمان بازدید از پیست اسکی مهرگان  آلوارس: پاییز، زمستان و بهار

پیست اسکی آلوارس 6546
پیست اسکی آلوارس، یک تجربه اسکی منحصربه‌فرد

جاهای دیدنی اطراف پیست اسکی آلوارس

  • روستای آلوراس
  • چشمه و آبشار گورگور

چشمه و آبشار گورگور

چشمه و آبشار گورگور، با به وجود آوردن یک تماشای طبیعی فراوان، در دره زیبای آلوارس جایگاه ویژه‌ای دارند و مانند یک جواهر نفیس در منطقه سبلان درخشانند. دور از این که بهترین ویژگی‌های منطقه را نمایان کنند. اطراف این آبشار و چشمه، یک مقصد محبوب برای کمپینگ در طبیعت است.

آدرس چشمه و آبشار گورگور: ۱۲ کیلومتری سرعین، دره آلوارس ( مشاهده روی نقشه )

بیشتر بخوانید: برای دیدن گالری عکس دیگر جاذبه های اردبیل روی لینک جاذبه های دیدنی اردبیل کلیک کنید.

نکات بازدید از پیست اسکی آلوارس

  1. حتی اگر در تابستان به آلوارس سفر می‌کنید، لازم است که تجهیزات برفی و لباس‌های گرم را با خود داشته باشید.
  2. قبل از رفتن به پیست اسکی آلوارس، از وضعیت فعالیت‌های مجموعه اطلاع حاصل کنید.
  3. تجهیزات کرایه‌ای در پیست اسکی آلوارس محدود است؛ بنابراین در اندازه‌ای که ممکن است، تجهیزات شخصی خود را به‌همراه بیاورید.
  4. در حفظ محیط زیست منطقه، به ویژه در فصل‌های بهار و تابستان، مشارکت کنید.
  5. با فرهنگ و زندگی مردم بومی روستای آلوارس احترام بگذارید و با خرید از محصولات محلی یا انتخاب اقامت در خانه‌های محلی، به اقتصاد محلی کمک کنید.
اسکی کردن در پیست اسکی 5425
پیست اسکی آلوارس، سرگرمی و هیجانی بی‌نظیر در قلب طبیعت

ارسال دیدگاه